5 redenen om uw social media monitoring en engagement uit te besteden

Twitter, Facebook, LinkedIn, YouTube, Instagram, … De lijst van social media kanalen waarop uw klanten actief zijn neemt elk jaar alleen maar toe. En hun verwachtingen worden ook steeds groter.

Maar heeft u wel het personeel en de middelen om de grote flow aan online berichten over uw merk te verwerken? Een klant die niet online kan verder geholpen worden door uw bedrijf, schakelt vandaag immers simpelweg over naar de concurrentie.

 

panel1_new

Merken en bedrijven zijn op zoek naar externe partijen om hun klanteninteracties via verschillende communicatiekanalen te beheren: dit zowel via telefoon (inbound en outbound), e-mail, chat, web, sms als social media (Twitter & Facebook). Naast online monitoring en real time opvolging is het ook belangrijk in staat te zijn om de verwachtingen van uw klanten te managen, door zowel de reactietijden als de verwerkingstijden toe te voegen aan uw service level analyses.

 

panel2_600p

Het beheren van social media kanalen eist een schriftelijke specifieke vaardigheid die toelaat om interacties aan te gaan die het discours van zowel het merk als de klant volgen. Bovendien is het de algemene verwachting van gebruikers dat alle berichten die online over uw merk verschijnen op een snelle en efficiënte manier gescreend, gesorteerd en uiteindelijk ook beantwoord worden.

Welke tools hier het meest geschikt voor zijn, blijft een grote uitdaging voor vele merken, zeker als het gaat over een efficiëntere verwerking van de grote diversiteit aan berichten. De online dienstverlening evolueert de laatste jaren immers alleen maar, met name door de nieuwe chatbots die klanteninteracties op verschillende niveaus optimaliseren.

 

panel3_600p

Outsourcing of insourcing? U kan niet alleen besparen op het aanstellen van een inhouse Social Media Manager, maar u geniet ook van verminderde kosten voor de gebruikname van de social media platforms waarmee een modern interaction center werkt.

Deze verhoogde efficiëntie vindt plaats op drie niveaus:

  • uw klanten kunnen uw bedrijf efficiënter bereiken, via het kanaal en het moment van hun keuze.
  • Verkorte responstijden dankzij een efficiëntere behandeling van uw klantvragen. Dankzij uw business input en contextuele informatie kunnen de social media experts bovendien korter op de bal spelen.
  • Voordelen voor uw business: dankzij de mogelijkheden van het platform ontvangt u quasi-real time analyses van uw online prestaties.

 

panel4_new

De social media expert neemt de taken van uw customer service team over, terwijl uw marketing & sales team zich ten volle kan focussen op de online marketing van uw merk. Op die manier zijn we in staat om de responstijden gevoelig te verlagen. Het is daarbij belangrijk dat de social media experts goed getraind zijn om op basis van gerichte keyword analyses een kwalitatieve lijst aan sales leads op te maken, waar uw marketing & sales-team op haar beurt mee aan de slag kan.

 

panel5_new

Als werknemer spreekt u dan wel volgens de waarden en normen van de firma, maar dreigt uw marketing team soms te vervallen in een business discours dat niet altijd online begrepen wordt. Dan kan het verfrissend zijn om uw klanteninteracties te laten beheren door social media experts, die via een ervaren blik vanop afstand een feilloze, begrijpelijke dienstverlening kunnen bieden die gekoppeld is aan een overzichtelijke rapportering van uw online prestaties.

Dankzij N-Allo’s professionele aanpak bent u in staat om de social media interacties over uw merk te beheren. Aarzel niet om ons hier te contacteren om te bekijken hoe we uw social media strategie mee kunnen helpen uitwerken.


Share this Article




Related Posts




Post a Comment